Menu witryny

Nasze realizacje

Galeria

Kontakt

Consulting Road Service - Bariery Drogowe
PDF Drukuj Email

Ochronne bariery drogowe

Ważne linki:

http://www.marcegaglia.com/building/it/brollo/guardrail.html

http://www.marcegaglia.com/building/it/guardrail/guardrail_bordo_laterale.html

http://www.marcegaglia.com/brochure/it/guardrails/guardrails.html


KLASY WYTRZYMAŁOŚCI, KRYTERIA AKCEPTACJI DLA TESTÓW ZDERZENIOWYCH ZGODNIE Z NORMA EN 1317-1 e -2

Wszystkie drogowe bariery ochronne instalowane na gruncie stabilizowanym, asfalcie lub betonie przechodzą testy zderzeniowy, aby dokonać ich certyfikacji pod kątem uzyskania dwóch głównych wyników:

- lekkie pojazdy: pochłanianie siły uderzenia

- ciężkie pojazdy: klasa powstrzymywania i przekerowanie pojazdu

Standard określa poniższe kryteria do oceny wyników testów, aby zagwarantować bezpieczeństwo produktu.

 

POZIOM KLASY POWSTRZYMYWANIA

TABELA NR. 1

TABELA NR. 2


- POZIOM INTENSYWNOŚCI ZDERZENIA

TABELA NR. 3

Wskaźniki narastania muszą być raportowane dla wszystkich testów z udziałem samochodów.

Wszystkie bariery ochronne firmy Marcegaglia z profilem falowanym posiadają wytrzymałość klasy A o doskonałych wartościach, dzięki czemu zapewniają lepsze bezpieczeństwo dla pasażerów samochodów.

 

- DEFORMACJA BARIERY OCHRONNEJ

Deformacja bariery ochronnej jest charakteryzowana przez szerokość pracującą (W), ugięcie dynamiczne (D) i prędkość natarcia pojazdu (Vi). Szerokość pracująca to odległość między czołem skierowanym do ruchu drogowego przed zderzeniem i maksymalną dynamiczną pozycją boczną samej bariery ochronnej.

Ugięcie dynamiczne to maksymalne poprzeczne ugięcie dynamiczne płaszczyzny bariery ochronnej skierowanej czołem do ruchu drogowego.

W przypadku wąskich barier ochronnych wartość W może być rozpatrywana jako wartość D.

TABELA NR. 4

 


 

 

- INNE PARAMETRY OCENIANE PRZY UŻYCIU KRYTERIUM JAKOŚCIOWEGO

- brak momentu wywracającego pojazd

- VCDI: Vehicle Cockpit Deformation Index (Indeks deformacji kabiny pojazdu)

- trajektoria wyjścia wewnątrz "CEN box"

- brak pełnego przełamania jakiegokolwiek zasadniczego elementu wzdłużonego systemu

- brak wtargnięć elementów bariery do przedziału pasażerskiego

 

ODCINKI KOŃCOWE I PRZEJŚCIOWE BARIER OCHRONNYCH

KLASY WYTRZYMAŁOŚCI, KRYTERIA AKCEPTACJI DLA TESTÓW ZDERZENIOWYCH I METODY TESTOWE WEDŁUG NORMY EN 1317-4

TABELA NR. 5


Oceniane są inne parametry, takie jak:

- poziom intensywności zderzenia

- deformacja skrajni

- brak oderwanych fragmentów

- brak momentu wywracającego pojaz

- trajektoria wyjścia wewnątrz "CEN box"

RYSUNEK NR. 1

RYSUNEK NR. 2

 

WYMAGANIA WZGLĘDEM PRODUKTU I OCENA ZGODNOŚCI

WYMAGANIA WZGLĘDEM SYSTEMÓW POWSTRZYMUJĄCYCH POJAZDY ZGODNIE Z NORMĄ EN 1317-5

Aby zapewnić odpowiednią wytrzymałość drogowych systemów bezpieczeństwa, ich produkcja i montaż muszą być zgodne z wytycznymi normy EN 1317-5 wraz z zastosowaniem części normy 1,2,3 i 4. Zgodność drogowych systemów powstrzymywania z wymaganiami normy EN 1317-5 musi obejmować:

- początkowe testowanie typu (ITT, Initial Type Testing)

- fabryczną kontrolę produkcji (FPC, Factory Production Control)

Jeżeli produkt jest w tej płaszczyźnie zgodny, instytucje certyfikujące akredytowane przez Unię Europejską mogą wydać certyfikat zgodności uprawniający do korzystania ze znaku CE. Znak CE oznacza, że dany produkt jest zgodny z określonymi standardami zharmonizowanymi i że może on swobodnie funkcjonować na rynku Unii Europejskiej.

SYSTEMY INFORMACYJNE UE

Listę akredytowanych instytucji opublikowano na stronie internetowej Komisji Europejskiej (http://ec.europa.eu) w części poświęconej systemowi informacyjnemu NANDO (New Approach Notified and Designated Organisations).

 

BARIERY OCHRONNE DLA MOTOCYKLISTÓW

METODY TESTOWE ZGODNIE Z NORMĄ UNE 135900:2008

Firma opracowała system chroniący motocyklistów, który może być zamocowany do wszystkich istniejących barier ochronnych i poddała go testom zderzeniowym zgodnie z wytycznymi hiszpańskiej norma UNE 135900 ze względu na to, że zharmonizowany standard europejski nie ma jeszcze mocy prawnej.

Kryterium testowe dla systemów ciągłych przewiduje dwa wyzwolenia obciążenia zastępczego o masie około 80 kg pod kątem 30 stopni z prędkością 60 km/h.

 

TABELA NR. 6


Bariera ochronna dla motocyklistów firmy uzyskała wynik wytrzymałości na poziomie I, co gwarantuje najlepszą ochronę obecnie dostępną w systemach bezpieczeństwa dla motocyklistów.


Proszę wybrać rodzaj barier z menu znajdującego się po lewej stronie.

 

Tłumacz stronę

Kursy walut

Aktualne kursy kupna i sprzedaĹźy
Notowanie z dnia 2019-08-23
Kod Kupno SprzedaĹź Zmiana
USD 3,8918 3,9704 0.36%
EUR 4,3183 4,4055 0.33%
CHF 4,0390 4,0390 0.13%
GBP 4,8632 4,8632 1.27%

Wiadomości

Licznik odwiedziń

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter

Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 2 gości 
stat4u